Omega 3

Dyskusje o suplementach żywieniowych - jakich używamy i dlaczego?
Mallga

Omega 3

Post autor: Mallga » sobota 09 01 2016, 13:04

Czy ktoś z Was suplementuje Omega 3? Jedyna ryba, do której mam dostęp to wędzona makrela ze sklepu, a jem ją właściwie co tydzień.
Czy taka sklepowa makrela wędzona, jedna cała na dwa tygodnie załóżmy, wystarcza? Może jestem jeszcze trochę zielona w temacie, ale jeśli suplement, to możecie podać nazwy, albo nawet podesłać linki :) Jakie jest Wasze stanowisko wobec Omega 3?

Reklama wspiera rozwój strony:
'

Awatar użytkownika
Grzegorz
Administrator
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 15 12 2015, 17:22
Płeć:
Kontakt:

Re: Omega 3

Post autor: Grzegorz » sobota 09 01 2016, 20:16

Ja codziennie łykam jedną kapsułkę zawierającą (według opakowania) jakieś 600 mg DHA i EPA. Czasem łyknę dwie. Makrela ma dużo omega-3 - nie liczyłem ile, ale stawiałbym, że raz na dwa, maksymalnie trzy dni to by się przydało, inaczej będzie chyba za mało.

Awatar użytkownika
Anna Przebinda
Posty: 34
Rejestracja: niedziela 03 01 2016, 11:40

Re: Omega 3

Post autor: Anna Przebinda » sobota 09 01 2016, 22:05

Albo pstrąg, śledzie, szprotki, sardynki :)
Psychodietetyk i praktyk medycyny funkcjonalnej. :geek:
Autorka bloga Z widelcem po zdrowie.

Mallga

Re: Omega 3

Post autor: Mallga » poniedziałek 11 01 2016, 18:20

Dzięki za odpowiedzi... :) To chyba przez lata jadłam za mało Omega 3 i o wiele za dużo Omega 6 (najgorszy ten olej słonecznikowy! :/)
A słyszał ktoś może o zawartości Omega 3 w mózgach zwierząt? Obiło mi się gdzieś o uszy, ale nie znam konkretów...

Awatar użytkownika
Anna Przebinda
Posty: 34
Rejestracja: niedziela 03 01 2016, 11:40

Re: Omega 3

Post autor: Anna Przebinda » środa 13 01 2016, 15:08

Wołowy ma 10g tłuszczu na 100g, z czego niecałe 2g to wielonienasycone, a około 1g to o3. Z wieprzowym podobnie, nie sądzę, żeby inne miały się tu znacznie różnić. Reszta to jednonienasycone i nasycone. Stosunek praktycznie 1:1 tłuszczów wielonienasyconych, więc całkiem nieźle :twisted:
Psychodietetyk i praktyk medycyny funkcjonalnej. :geek:
Autorka bloga Z widelcem po zdrowie.

Minie
Posty: 1459
Rejestracja: środa 20 09 2017, 21:49

Re: Omega 3

Post autor: Minie » sobota 12 05 2018, 07:38

lepiej chyba lyknac olej lnianiy niz lykac kapsulki:)

Awatar użytkownika
Grzegorz
Administrator
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 15 12 2015, 17:22
Płeć:
Kontakt:

Re: Omega 3

Post autor: Grzegorz » sobota 12 05 2018, 10:55

Olej lniany nie ma śladów DHA i EPA, zawiera tylko ALA, który tak naprawdę jest w każdym pożywieniu. Konwersja ALA do DHA i EPA jest śladowa. Pijąc wiadra oleju lnianego możesz mieć ogromne niedobory omega-3.

ODPOWIEDZ