drugi tydzień - brak efektów?

Zaczynam 30-dniowy test diety paleo: pytania, rady i odpowiedzi - jak wytrwać i odnieść sukces
MartaZwierz
Posty: 5
Rejestracja: czwartek 22 06 2017, 17:01

drugi tydzień - brak efektów?

Post autor: MartaZwierz » poniedziałek 03 07 2017, 08:38

Witam serdecznie,

od dwóch tygodni wprowadzam zmiany w swoim i męża sposobie żywienia zgodnie z zasadami Paleo. Wyrzuciłam cukier, ograniczyłam prawie do zera produkty z glutenem i nabiał krowi. W przeciągu tych dwóch tygodni zdarzyło mi się kilka drobnych "wpadek" (np. kawałek ciasta na urodzinach koleżanki) ale poza tym udawało mi się trzymać wyznaczonych zasad.

Pomimo tego waga stoi w miejscu. Jestem aktywną osobą, biegam 3 razy w tygodniu (przymierzam się do maratonu), jestem mamą 10 miesięcznej córki, nadal karmię. Również w kwestii stanu skóry nie zaobserwowałam zmian, być może nawet jest nieco gorzej z trądzikiem.

Czy jest za wcześnie na zaobserwowanie skutków diety? Czy może brak efektów jest winą tych moich pojedynczych wpadek? Zamieszczam jeszcze swój przykładowy jadłospis na dzisiaj:

-śniadanie: pół cukinii, łyżka masła klarowanego, dwa jaja + kawa z mlekiem koko
-przekąski: kalarepa, marchew, melon
-obiad: kotlet jagnięcy, fasolka szparagowa, masło klarowane
-kolacja: salata, kiełki, pomidor, ogórek, tuńczyk z wody, oliwa

Czasem (max.2 w tygodniu) przygotowuję dla rodzinki deser np. nasiona chia z mlekiem koko i miodem albo ciasto marchewkowe z mąki gryczanej (bez cukru).

Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki i pomoc.

Reklama wspiera rozwój strony:
'

aaaaq
Posty: 1907
Rejestracja: czwartek 26 01 2017, 11:58

Re: drugi tydzień - brak efektów?

Post autor: aaaaq » wtorek 04 07 2017, 11:07

zdecydowanie za wcześnie

organizm potrzebuje czasu, żeby się przestawić
pisze się że od miesiąca (osoby młode) - do nawet 3 miesięcy (dla osób starych)
wiąże się to ze zmianą szlaków metabolicznych

MartaZwierz
Posty: 5
Rejestracja: czwartek 22 06 2017, 17:01

Re: drugi tydzień - brak efektów?

Post autor: MartaZwierz » wtorek 04 07 2017, 11:23

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam!

Marta
Posty: 173
Rejestracja: piątek 08 04 2016, 20:54
Płeć:
Zodiak:

Re: drugi tydzień - brak efektów?

Post autor: Marta » niedziela 16 07 2017, 20:29

A co tak mało wegli zadnych kasz,ryzu ziemniaki tez mozna jesc od czasu do czasu?
:arrow: Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą!!!

MartaZwierz
Posty: 5
Rejestracja: czwartek 22 06 2017, 17:01

Re: drugi tydzień - brak efektów?

Post autor: MartaZwierz » niedziela 16 07 2017, 20:46

A to można kasze? Zrozumiałam, że kaszę i ryże wyrzucam,no chyba że jesteśmy na samuraj :)
A ziemniaki i bataty jadam oczywiście, obowiązkowo w dni treningowe :)

aaaaq
Posty: 1907
Rejestracja: czwartek 26 01 2017, 11:58

Re: drugi tydzień - brak efektów?

Post autor: aaaaq » poniedziałek 17 07 2017, 06:20

można....ja osobiście jadam niedużo, bo preferuję wersję niskowęglowodanową

Marta
Posty: 173
Rejestracja: piątek 08 04 2016, 20:54
Płeć:
Zodiak:

Re: drugi tydzień - brak efektów?

Post autor: Marta » poniedziałek 17 07 2017, 08:32

Mozna kasza gryczana jaglana ryz nie maja glutenu sa dozwolone
:arrow: Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą!!!

MartaZwierz
Posty: 5
Rejestracja: czwartek 22 06 2017, 17:01

Re: drugi tydzień - brak efektów?

Post autor: MartaZwierz » poniedziałek 17 07 2017, 08:43

Bardzo dziękuję za sprostowanie :) póki co czuję się bardzo dobrze bez kaszę ale przynajmniej będę miała większy wybór jak będę chciała dorzucić troche węgli!

Marta
Posty: 173
Rejestracja: piątek 08 04 2016, 20:54
Płeć:
Zodiak:

Re: drugi tydzień - brak efektów?

Post autor: Marta » poniedziałek 17 07 2017, 20:30

Oczywiscie mozna bez dodakowych wegli ja czuje sie lepiej przy wiekszej ilosci np.ryz,ziemniaki inaczej zle sie czuje i zanika mi miesiaczka.U Ciebie moze byc inaczej kazdy organizm jest inny.Powodzenia.
:arrow: Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą!!!

MartaZwierz
Posty: 5
Rejestracja: czwartek 22 06 2017, 17:01

Re: drugi tydzień - brak efektów?

Post autor: MartaZwierz » poniedziałek 17 07 2017, 21:32

Ja jeszcze karmię więc nawet nie mam jak obserwować reakcji swojego układu hormonalnego na tak niską podaż węgli.. . Zakładam jednak,że skoro nie mam "rzutów "na słodkie to jest ok. Zresztą jem owoce,ziemniaki,bataty - może to zaspokoja moje zapotrzebowanie na weglowodane.

ODPOWIEDZ