Dieta Dobrych Produktów - dyskusje

Dieta dr Ewy Bednarczyk-Witoszek
Pugi
Posty: 951
Rejestracja: piątek 12 01 2018, 19:30

Re: Dieta Dobrych Produktów - dyskusje

Post autor: Pugi »

Witaj Soko! Miło mi, że do nas dołączyłaś!
Wydaje się, że jak na początek, radzisz sobie bardzo dobrze.

Reklama wspiera rozwój strony:
'

Pugi
Posty: 951
Rejestracja: piątek 12 01 2018, 19:30

Re: Dieta Dobrych Produktów - dyskusje

Post autor: Pugi »

Naprawdę już się niepokoję co też przytrafiło się Zosi.
LoveMeTender
Posty: 561
Rejestracja: środa 27 09 2017, 08:23

Re: Dieta Dobrych Produktów - dyskusje

Post autor: LoveMeTender »

soko pisze: środa 23 05 2018, 14:17 @LoveMeTender
dziękuję za odpowiedź :)
Białko roślinne w moim zestawie to te nasiona Chia?
Insulinooporność mam stwierdzoną na podstawie krzywej cukrowej po obciążeniu glukozą. Prawdę mówiąc mnie też to zaskoczyło, bo nigdy nie miałam problemu z masą ciała, no chyba że ze zbyt niską. Przez ostatnie dwa lata nie miałam miesiączki i po badaniach wyszło, że nadnercza rozszalałe, poziom TSH podwyższony, cysty na jajnikach. Czyli to co teraz nazywają PCOS.
Głodu nie odczuwam, pewnie dlatego, że tego gulaszu zjadłam całkiem dużo - do syta! :)
Wolałabym nieco przytyć, chociaż do 55kg. Może spróbuję jeść (co 5 dni?) kaszę gryczaną - trochę się mieszam, ona jest dozwolona na DDP bez żadnych zastrzeżeń?
Jak zwiększacie tłuszcz (poza tym tranem, bo na razie nie planowałam go włączać) - nie wiem jak go spożywać, bo samodzielnie, to mnie trochę mdli. Do dzisiejszego gulaszu dodałam łyżkę oleju kokosowego.
Tak, nasiona chia to białko roślinne.

Jeśli nie miałaś miesiączki, to na milion % masz braki tłuszczu w organizmie. A jaki masz jeść? Taki, który Ci smakuje ;) Ja początkowo zajadałam się kokosem (mleko, wiórki, olej), teraz wolę migdały, pestki słonecznika, olej z/i pestki dyni.
Skoro słuchasz dr EBW na yt, to wszystko wiesz :)
Słuchaj swojej intuicji w każdej dziedzinie życia, także w odżywianiu.
soko
Posty: 97
Rejestracja: środa 23 05 2018, 09:31

Re: Dieta Dobrych Produktów - dyskusje

Post autor: soko »

Dziękuję za rady! Pomyślę jak przemycić te tłuszcze. W ogóle zastanawiam, czy zauważcie znaczną poprawę samopoczucia będąc na tej diecie? Bo ja ostatnio narzekam na bóle głowy i skoki ciśnienia, których wcześniej nie miałam. Martwię się bardzo :/
- Wieczorem najgorsze myśli -
aaaaq
Posty: 1942
Rejestracja: czwartek 26 01 2017, 11:58

Re: Dieta Dobrych Produktów - dyskusje

Post autor: aaaaq »

LoveMeTender pisze: środa 23 05 2018, 20:17 Ja początkowo zajadałam się kokosem (mleko, wiórki, olej), teraz wolę migdały, pestki słonecznika, olej z/i pestki dyni.
dzisiaj właśnie u mnie migdały
LoveMeTender pisze: środa 23 05 2018, 20:17 Słuchaj swojej intuicji w każdej dziedzinie życia, także w odżywianiu.
wężykiem, jasiu, wężykiem :D
dodałbym, że intuicje trzeba na początku wesprzeć porcją wiedzy ;)
LoveMeTender
Posty: 561
Rejestracja: środa 27 09 2017, 08:23

Re: Dieta Dobrych Produktów - dyskusje

Post autor: LoveMeTender »

soko pisze: środa 23 05 2018, 23:12 Dziękuję za rady! Pomyślę jak przemycić te tłuszcze. W ogóle zastanawiam, czy zauważcie znaczną poprawę samopoczucia będąc na tej diecie? Bo ja ostatnio narzekam na bóle głowy i skoki ciśnienia, których wcześniej nie miałam. Martwię się bardzo :/
- Wieczorem najgorsze myśli -
Złe myśli są po złym posiłku/składniku.

Na DDP nie mam bólu głowy i skoków ciśnienia (ale ja z natury mam niskie ciśnienie).
Aaa, ból głowy mam tylko po mlecznych ;)

Co do tłuszczu: jeśli masz ochotę, możesz wypić łyżkę, dwie oleju, jaki Ci smakuje. Dodawaj do sałatek, jedz pestki - jeśli masz na nie ochotę. Działaj powoli - wcale nie musisz wciskać w siebie tłuszcz na siłę. Bądź racjonalna :)
Ja lubię tran, taki czysty, bez dodatków smakowych. Nieczęsto piję, bo jem dużo ryb i nie czuję potrzeby dodatkowego picia tranu.
Bożena
Posty: 242
Rejestracja: poniedziałek 25 09 2017, 07:41

Re: Dieta Dobrych Produktów - dyskusje

Post autor: Bożena »

Dzień dobry ,witaj Soko
Na śniadanie chleb gryczany z masłem orzechowym ,potem sok zielony na deser , żółtka .
Ach ta insulinoopornośc Soko ,to idzie w parze z niedoczynnością itd .Tez ją pewnie mam ,ale nie mam siły już się badać .Po objawach poznaję np dnia poprzedniego wypijam lampkę białego wina ,które podnosi insulinę to w nocy słabo śpię a na drugi dzień to zwłoki ze mnie ,nic mi się nie chce .
Ddp ma piękne założenia i możesz swoje smaki ułożyć wg tych zasad .Jezeli chudniesz to dołóż sobie więcej dozwolonych węglowodanów ,zdaje się tarczyca potrzebuje tego do funkcjonowania .
soko
Posty: 97
Rejestracja: środa 23 05 2018, 09:31

Re: Dieta Dobrych Produktów - dyskusje

Post autor: soko »

aaaaq pisze: czwartek 24 05 2018, 06:02
LoveMeTender pisze: środa 23 05 2018, 20:17 Słuchaj swojej intuicji w każdej dziedzinie życia, także w odżywianiu.
wężykiem, jasiu, wężykiem :D
dodałbym, że intuicje trzeba na początku wesprzeć porcją wiedzy ;)
Otóż to, na razie jak we mgle i łatwo o wątpliwości na każdym kroku. Ale powoli.

DZIŚ ZJEM:
- miruna na parze z (niestety) gotową surówką tzw. koperkową
- sałatka:
  • pomidory
  • feta
  • oliwki zielone
  • sałata polska
  • szczypiorek
No i ... ryba + ser feta - czuję, że to błąd, ale posiłki przygotowywałam wczoraj hurtowo, nie tylko dla siebie :/
aaaaq
Posty: 1942
Rejestracja: czwartek 26 01 2017, 11:58

Re: Dieta Dobrych Produktów - dyskusje

Post autor: aaaaq »

soko - nie wiem jak lubisz - ale u mnie osobiście często zdarza sie tzw. dolewka tłuszczu - do sałatki to w sposób bardziej naturalny przychodzi, ale jak mam posiłek zbyt chudy, to dokładam też tłuszczu - tego na który akurat mam ochotę - ostatnio na topie jest masło klarowane i smalec :)
soko
Posty: 97
Rejestracja: środa 23 05 2018, 09:31

Re: Dieta Dobrych Produktów - dyskusje

Post autor: soko »

Bożena pisze: czwartek 24 05 2018, 08:23 Ach ta insulinoopornośc Soko ,to idzie w parze z niedoczynnością itd .Tez ją pewnie mam ,ale nie mam siły już się badać .Po objawach poznaję np dnia poprzedniego wypijam lampkę białego wina ,które podnosi insulinę to w nocy słabo śpię a na drugi dzień to zwłoki ze mnie ,nic mi się nie chce .
Jakiś czas temu złamałam się, na kolację zjadłam bułkę pszenną, następnego dnia nie miałam siły wstać z łóżka. Coś w tym jest :/
Bożena pisze: czwartek 24 05 2018, 08:23 Ddp ma piękne założenia i możesz swoje smaki ułożyć wg tych zasad .Jezeli chudniesz to dołóż sobie więcej dozwolonych węglowodanów ,zdaje się tarczyca potrzebuje tego do funkcjonowania .
No właśnie też spotkałam się z opinią ładowania węglowodanami z uwagi na tarczycę. Wyniki TSH popsuły mi się po przejściu na LOWCARB, tak myślę. Rok temu miałam 2,7 - na tradycyjnej diecie.
ODPOWIEDZ