Wariacje paleo

Co jeść? Czego nie jeść? Jak żyć w świecie pełnym glutenu?
Nicemonia
Posty: 13
Rejestracja: czwartek 07 01 2016, 13:08

Wariacje paleo

Post autor: Nicemonia » wtorek 12 01 2016, 19:37

Hej, wiem, że jest kilka "odmian" paleo diety :) czy ktoś przybliży temat? Ja jestem na niskowęglowodanowej i nie wiem co jeść :roll:
Kto mnie pokieruje :?: :!:

Reklama wspiera rozwój strony:
'

Awatar użytkownika
Ewa Paleo od kuchni
Posty: 115
Rejestracja: środa 23 12 2015, 13:00
Płeć:
Kontakt:

Re: Wariacje paleo

Post autor: Ewa Paleo od kuchni » środa 13 01 2016, 08:09

Jest tego trochę :) Ogólnie samo w sobie paleo nie musi być niskowęglowodanowe, ponieważ można nadrabiać owocami. Jest też samuraj ze zbożami bezglutenowymi oraz primal paleo, które dopuszcza pełnotłusty nabiał. Mamy też diety SCD, FODMaps, GAPS, AIP - wszystko w zależności od dolegliwości i danego człowieka.

Ja generalnie nie przywiązywałabym się tak mocno do tych odmian, tylko odnalazła swój sposób żywienia oparty na pewnych wytycznych :)

Żeby Ci coś doradzić, co jeść, napisz jak nisko węglowodanową dietę chcesz stosować (50 g węglowodanów na dzień?) i w jakim celu oraz czy masz zdiagnozowane jakieś choroby, męczą Cię jakieś dolegliwości.

Nicemonia
Posty: 13
Rejestracja: czwartek 07 01 2016, 13:08

Re: Wariacje paleo

Post autor: Nicemonia » środa 13 01 2016, 22:04

Oprócz tłuszczu tu i tam (po ciąży, ale nigdy nie byłam szczupła) już nic mi nie dolega, kiedyś refluks i żołądek ale już mi Przeszło. Za to mój partner ma Leśniewskiego Chrona. Węglowodanów jak najmniej bo chce schudnąć. Dziękuję :D

Awatar użytkownika
Ewa Paleo od kuchni
Posty: 115
Rejestracja: środa 23 12 2015, 13:00
Płeć:
Kontakt:

Re: Wariacje paleo

Post autor: Ewa Paleo od kuchni » czwartek 14 01 2016, 08:06

W takim razie najlepiej jak przestawisz się na węglowodany z warzyw + sporadycznie owoce w niedużej ilości. Nie wiem czy trenujesz, jeśli tak to banany okołotreningowo jak najbardziej wskazane :).
Komponujesz posiłki na zasadzie mięso + warzywa (większość talerza) tłuszcz (2,3 łyżki tłuszczu do posiłku najlepiej).

Co można jeść? Przykładowo: 3 plastry swojego upieczonego mięsa + sałatka (2 garście mixu sałat + starta marchewka + pół papryki + awokado lub 2 łyżki oliwy z oliwek)
Na obiad leczo warzywne (papryka, marchewka, cukinia, pomidory, pieczarki) z mięsem z łopatki
Możesz też jeść jajka: robić omlety, sadzone, na miękko, na twardo - z jajkami jest milion możliwości.

Owoce można jeść na kolację - wtedy ułatwią zasypianie

Dbaj o dobre źródła tłuszczu: awokado, olej kokosowy, smalec (najlepiej gęsi), masło klarowane, oliwa z oliwek - nie żałuj tłuszczu, bo skądś organizm musi czerpać energię :)

Słuchaj swojego organizmu i eksperymentuj w kuchni - na pewno znajdziesz swoje ulubione potrawy :)

Nicemonia
Posty: 13
Rejestracja: czwartek 07 01 2016, 13:08

Re: Wariacje paleo

Post autor: Nicemonia » czwartek 14 01 2016, 09:22

Dziękuję :) trenuje i właśnie spać nie mogę :( :x

Awatar użytkownika
Ewa Paleo od kuchni
Posty: 115
Rejestracja: środa 23 12 2015, 13:00
Płeć:
Kontakt:

Re: Wariacje paleo

Post autor: Ewa Paleo od kuchni » czwartek 14 01 2016, 09:34

O no to może być problem z nadnerczami i kortyzolem - postaraj się jeszcze zadbać o odpowiedni odpoczynek i regenerację, kładź się spać między 22-23.00, wysypiaj się min. 7 h (wiem, wiem przy dziecku ciężko). Staraj się godzinę przed snem nie oglądać telewizji i korzystać z komputera, bo to przeszkadza w wyciszeniu. Higiena snu jest niezwykle ważna. Dobrze też by było odstawić kawę na jakiś czas, dopóki problemy ze snem się nie ustabilizują.

Z treningami też nie przesadzaj, czasami mniej treningów daje lepszy efekt dla redukcji wagi :) Za to dużo spacerów, rower, taniec - taki ruch jest zbawienny dla organizmu

Awatar użytkownika
Grzegorz
Administrator
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 15 12 2015, 17:22
Płeć:
Kontakt:

Re: Wariacje paleo

Post autor: Grzegorz » czwartek 14 01 2016, 17:21

Nicemonia pisze:Węglowodanów jak najmniej bo chce schudnąć.
Paradoksalnie, niektórzy z nas mają takie organizmy, że jak jedzą bardzo mało węglowodanów, to nie chudną. Zwiększenie ilości zjadanych węglowodanów (oczywiście bez przesady), które będą pochodziły z owoców i warzyw (ziemniaki i niektóre strączki dopuszczalne), może "odblokować" organizm i uruchomić od nowa chudnięcie.
Tłem mogą być hormony - za niskie poziomy węglowodanów mogą rozregulować system hormonalny, a kobiety są szczególnie na to wrażliwe.

Próbowałaś głodówek? Jak przestajesz chudnąć, to proces ten da się uruchomić od nowa najczęściej właśnie dzięki głodowaniu od czasu do czasu. U mnie głodówki spowodowały takie chudnięcie, że czasem aż mi wstyd, dorosły chłop, a taki chudy ;-) Wszystkim kolegom się powodzi i widać to po nich, a mnie życie tak traktuje ;-)

Nicemonia
Posty: 13
Rejestracja: czwartek 07 01 2016, 13:08

Re: Wariacje paleo

Post autor: Nicemonia » piątek 15 01 2016, 20:56

Zabiles mnie tą chudoscia :) a czy Możesz mi wytłumaczyć dlaczego np olej słonecznikowy jest be, ale pestki są ok? Niecierpie smaku oliwy z oliwek...

Awatar użytkownika
Grzegorz
Administrator
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 15 12 2015, 17:22
Płeć:
Kontakt:

Re: Wariacje paleo

Post autor: Grzegorz » piątek 15 01 2016, 21:08

Pestki słonecznika nie są zbyt dobre, gdzie słyszałaś, że są OK? Słonecznik i olej z niego zawierają ogromne ilości tłuszczów wielonienasyconych omega-6.

Nicemonia
Posty: 13
Rejestracja: czwartek 07 01 2016, 13:08

Re: Wariacje paleo

Post autor: Nicemonia » piątek 15 01 2016, 21:20

A można stosować olej np z siemienia lnianego? Albo jakiś inny zdrowy?

ODPOWIEDZ