Jadłospis paleo (nr 33)

Ostatni jadłospis był opublikowany prawie 5 lat temu! Pora wrócić od czasu do czasu do tej tradycji – dziś jadłospis Rafała. Prowadzi on bloga, którego główną tematyką jest odżywianie i aktywność fizyczna: Zyciewzdrowymstylu.pl.

Co jemy? Jadłospis paleo, paleo menu, paleo smak

Jadłospis paleo Rafała zapewnia mu świetne samopoczucie i wystarczająco energii do intensywnych treningów siłowych. Jednocześnie pozwala utrzymać niski poziom tkanki tłuszczowej.

Rafał nie rozróżnia pod względem jedzenia dni treningowych i nietreningowych. Jego przykładowy jadłospis na zimę:

  • śniadanie – rosół z dzika
  • lunch – gotowane jajka
  • obiad – gotowane mięso z dzika, oliwa z oliwek extra virgin
  • (trening siłowy)
  • podwieczorek – makrela gotowana na parze, warzywa gotowane na parze (ziemniaki, brokuły, kalafior, papryka)
  • kolacja – duszona wątróbka drobiowa z cebulą, surówka z kiszonej kapusty, marchwi i czerwonej cebuli

Rafał je 5 posiłków, bo jest to dla niego wygodne i pasuje do jego trybu życia – nie odczuwa głodu, ani się nie przejada (czasem je też więcej, jeśli ma taką ochotę).

Rafał twierdzi, że mamy teraz sezon na dziczyznę i że to jedno z najzdrowszych mięs. Podpowiada również, że dziczyznę trudno znaleźć w zwykłym sklepie, dlatego należy jej szukać w zakładach przetwórstwa mięsnego w swojej okolicy. Nie zawsze mają one własne strony internetowe, trzeba więc dzwonić i pytać o ofertę.

Wybiera takie pokarmy, bo świetnie na niego działają, są smaczne (zawsze można znaleźć jakiś ciekawy przepis), niezbyt drogie i ogólnie są bardzo zdrowe.

Dziczyzna (przynajmniej dzik), ma dobry stosunek cena/jakość. Ekologiczna wołowina kosztuje więcej.

Rosół (nie tylko z mięśni szkieletowych, ale także z chrząstek) jest dobrym źródłem m.in. glukozaminy i chondroityny, które korzystnie wpływają na stawy. Kiedyś bóle i kontuzje stawów to była u Rafała normalność.

Teraz problemy ze stawami u niego nie występują. Rafał podejrzewa, że gdyby teraz dostał kontuzji, to dzięki rosołowi z chrząstek wyleczyłby się znacznie szybciej niż kiedyś.

Przyznam, że to całe menu wygląda bardzo smacznie i chętnie bym spróbował. Jak dla mnie to za dużo posiłków i za dużo roboty przy jedzeniu, ale jeśli Rafałowi tak pasuje, to niech je na zdrowie 🙂

Jadłospis Rafała jest niskowęglowodanowy (pomimo tych ziemniaków) i przy niewielkich modyfikacjach można go dostosować do wymogów diet SCD/GAPS oraz FODMAP.

Publikowane na stronie PaleoSMAK jadłospisy mają różny motyw przewodni i różnych autorów oraz omawiają prezentowane posiłki pod kątem innych diet (SCD/GAPS, FODMAP, niskowęglowodanowa, protokół autoimunologiczny).

Sprawdź koniecznie inne jadłospisy oraz nasze przepisy, by zobaczyć różnorodne podejścia do żywienia paleo. Jeśli chcesz przedstawić w tym cyklu swój własny jadłospis paleo, skontaktuj się z nami.

Co jeść? Jakie są zdrowe i smaczne posiłki? Wyraź swoje zdanie na forum paleo. Zadaj pytanie albo podziel się swoimi doświadczeniami i pomóż innym.


Chcesz dostawać informacje na maila o nowych postach na stronie PaleoSMAK? Nie spamujemy, szanujemy prywatność i zawsze możesz się wypisać.

Dlaczego paleo? Co to w ogóle jest? Dieta paleo to nasz właściwy sposób odżywiania się, zgodnie z którym ewoluowaliśmy i który uformował nasz gatunek. Sprawdź sam(a)! Masz do stracenia tylko kilka chorób i kilogramów. Twoje ciało będzie ci za to wdzięczne.

Czytaj więcej: Dieta paleo | Paleo dla początkujących | Efekty diety paleo | Żywieniowe fakty i mity | Dieta na… | Paleo dla dzieci? | Styl życia paleo

Dodaj komentarz przez Facebooka poniżej albo formularzem na dole strony:

Dodaj komentarz

Twój adres nie zostanie opublikowany. Pola wymagane są oznaczone symbolem *