Jadłospis paleo (nr 5)

Jesień już za pasem, liście z drzew lecą (albo już spadły), ale wciąż mamy w sklepach dość dużo owoców i warzyw. Co jemy w listopadzie?

Co jemy? Jadłospis paleo, paleo menu, paleo smak

Jadłospis paleo i przykładowe menu jeden dzień:

  • śniadanie – jajka sadzone na boczku

  • obiad – zupa ogórkowa (warzywa zamiast ryżu), ryba gotowana na parze (dorsz, mintaj, łosoś…) z warzywami gotowanymi na parze
  • deser – sezonowe jabłko
  • kolacja/lunch – sałatka z pieczoną dynią (mieszanka sałat i/lub liści cykorii, pieczone kostki dyni, pomidory, orzechy, oliwa, a dla spragnionych białka dodatkowo trochę pieczonego kurczaka)
  • do podjadania w ciągu dnia – pestki z dyni i/lub słonecznik

Przemysłowy boczek nie do końca jest paleo (ze względu na to, co świnie jadły), ale kilka plasterków raz na jakiś czas nie zaszkodzi. Jajka z boczkiem to wysokobiałkowe śniadanie, które zapewni poczucie sytości na długo, dlatego obiad i lunch są stosunkowo lekkie.

Powyższy jadłospis zawiera nie za dużo węglowodanów, a ze składników potencjalnie uczulających można wymienić orzechy (oraz w bardzo rzadkich przypadkach dynia i słonecznik) oraz rośliny psiankowate: pomidory i ziemniaki, o ile te ostatnie ugotowano z innymi warzywami do ryby.

Publikowane na stronie PaleoSMAK jadłospisy mają różny motyw przewodni i różnych autorów oraz omawiają prezentowane posiłki pod kątem innych diet (SCD/GAPS, FODMAP, niskowęglowodanowa, protokół autoimunologiczny).

Sprawdź koniecznie inne jadłospisy oraz nasze przepisy, by zobaczyć różnorodne podejścia do żywienia paleo. Jeśli chcesz przedstawić w tym cyklu swój własny jadłospis paleo, skontaktuj się z nami.

Co jeść? Jakie są zdrowe i smaczne posiłki? Wyraź swoje zdanie na forum paleo. Zadaj pytanie albo podziel się swoimi doświadczeniami i pomóż innym.


Chcesz dostawać informacje na maila o nowych postach na stronie PaleoSMAK? Nie spamujemy, szanujemy prywatność i zawsze możesz się wypisać.

Dlaczego paleo? Co to w ogóle jest? Dieta paleo to nasz właściwy sposób odżywiania się, zgodnie z którym ewoluowaliśmy i który uformował nasz gatunek. Sprawdź sam(a)! Masz do stracenia tylko kilka chorób i kilogramów. Twoje ciało będzie ci za to wdzięczne.

Czytaj więcej: Dieta paleo | Paleo dla początkujących | Efekty diety paleo | Żywieniowe fakty i mity | Dieta na… | Paleo dla dzieci? | Styl życia paleo

Jedna myśl nt. „Jadłospis paleo (nr 5)”

  1. Cześć!

    Śledzę Twojego bloga już od dłuższego czasu, z racji tego, że paleo jest bliskie memu sercu. Bardzo podoba mi się, że nie ograniczasz się tylko i wyłącznie do diety, ale poruszasz też inne ważne aspekty i podkreślasz, że chodzi o cały styl życia, a nie tylko odżywianie. Twój blog jest dla mnie jeszcze bardziej wartościowy z tego względu, że sprawiasz wrażenie człowieka, który WIE, o co na świecie chodzi i jak bardzo wszyscy chcą nas nabić w butelkę.
    Dlatego też postanowiłam podesłać Ci link do pewnego artykułu, który dokładne wyjaśnił mi o co chodzi z cholesterolem oraz „leczniem” jego nadmiaru i kilka informacji, których wcześniej nie posiadałam, bardzo mnie zszokowało. To nie jest żadna reklama, nie jestem w żaden sposób związana z tą stroną, po prostu znalazłam kopalnię wiedzy (bardzo soczysty robal, jeszcze nie znalazłam żadnego dużego haczyka) i postanowiłam się tym podzielić. Być może znasz tę stronę i ten temat. Jeśli tak, to super, a jeśli nie, to być może w jakiś sposób pogłębisz swoją wiedzę:

    http://nowadebata.pl/2011/11/08/statyny-medyczna-pomylka/

    Pozdrawiam serdecznie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres nie zostanie opublikowany. Pola wymagane są oznaczone symbolem *