Jadłospis paleo (nr 2)

Kolejny, tym razem sierpniowy odcinek naszego cyklu Co jemy? Sierpień to chyba najbogatszy miesiąc w świeże warzywa i owoce, więc postaramy się jak najbardziej to wykorzystać.

Co jemy? Jadłospis paleo, paleo menu, paleo smak

Co więc jemy? Jadłospis paleo i przykładowe menu jeden dzień:

  • śniadanie – omlet z cebulką, papryką i pomidorami

  • obiad – zupa warzywna (same sezonowe warzywa na zupę, bez makaronu, ryżu itp, może być na kości lub kawałku mięsa), bitki wołowe z surówką (rzodkiewka, cebula, papryka, marchew, olej, przyprawy)
  • deser – jeżyny, maliny, agrest i/lub porzeczki
  • kolacja/lunch – sałatka z sałat, szpinaku, rukoli, cebuli, jajka, boczku, marchewki i pomidorów koktajlowych z olejem
  • do podjadania w ciągu dnia – seler korzeniowy w plasterkach lub słupkach albo resztki owoców z deseru

Powyższy jadłospis jest paleo, niskowęglowodanowy (o ile nie przesadzisz z deserem) i nie zawiera nabiału ani roślin strączkowych. Mamy dużo warzyw w postaci surówek i sałatek, pamiętaj więc, żeby zjeść je z dużą ilością zdrowego tłuszczu, inaczej możesz czuć głód i niedosyt.

Publikowane na stronie PaleoSMAK jadłospisy mają różny motyw przewodni i różnych autorów oraz omawiają prezentowane posiłki pod kątem innych diet (SCD/GAPS, FODMAP, niskowęglowodanowa, protokół autoimunologiczny).

Sprawdź koniecznie inne jadłospisy oraz nasze przepisy, by zobaczyć różnorodne podejścia do żywienia paleo. Jeśli chcesz przedstawić w tym cyklu swój własny jadłospis paleo, skontaktuj się z nami.

Co jeść? Jakie są zdrowe i smaczne posiłki? Wyraź swoje zdanie na forum paleo. Zadaj pytanie albo podziel się swoimi doświadczeniami i pomóż innym.


Chcesz dostawać informacje na maila o nowych postach na stronie PaleoSMAK? Nie spamujemy, szanujemy prywatność i zawsze możesz się wypisać.

Dlaczego paleo? Co to w ogóle jest? Dieta paleo to nasz właściwy sposób odżywiania się, zgodnie z którym ewoluowaliśmy i który uformował nasz gatunek. Sprawdź sam(a)! Masz do stracenia tylko kilka chorób i kilogramów. Twoje ciało będzie ci za to wdzięczne.

Czytaj więcej: Dieta paleo | Paleo dla początkujących | Efekty diety paleo | Żywieniowe fakty i mity | Dieta na… | Paleo dla dzieci? | Styl życia paleo

Dodaj komentarz przez Facebooka poniżej albo formularzem na dole strony:

3 komentarze do “Jadłospis paleo (nr 2)”

  1. Przepraszam, a omlet to z czego. Bo na końcu jest napisane „bez nabiału”. Od kiedy jajka to nie nabiał?

    1. Jajka to NIE jest nabiał, one nie mają nic wspólnego z mlekiem i jego przetworami. W diecie paleo jemy dużo jajek, a produkty mleczne są kwestią dyskusyjną. Niestety język polski jest tutaj bardzo niejednoznaczny.

  2. Jadłospis ok, szkoda, że nie uściślono z jakim olejem jest sałatka, bo jednak ich większość paleo nie jest…

Pozostaw odpowiedź thoronwen Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres nie zostanie opublikowany. Pola wymagane są oznaczone symbolem *