Jadłospis paleo (nr 31)

Dzisiejszy jadłospis paleo będzie się dość różnił od prezentowanych do tej pory pozycji. Zacząłem ten cykl prawie 3 lata temu i od tamtej pory mój sposób żywienia się bardzo zmienił. Przedstawiony poniżej jadłospis odzwierciedla to, co jadłem mniej więcej tydzień temu i zawiera tylko dwa posiłki, ale za to ile roślin!

Co jemy? Jadłospis paleo, paleo menu, paleo smak

Jadłospis paleo i przykładowe menu na jeden dzień:

  • śniadanie – NIC
  • obiad/lunch – sałatka: wątroba wołowa, por, cebula siedmiolatka, cebula zwykła, kalarepa, papryka, gotowane i ostudzone ziemniaki (prebiotyk – oporna skrobia), tarta marchewka, pomidor, ogórek, awokado, kiszona kapusta (probiotyki) mieszanka 4 sałat, jarmuż, suszone zioła: czosnek, czosnek niedźwiedzi, pietruszka, koperek, kurkuma, imbir oraz oliwa z oliwek, po sałatce jabłko i gruszka
  • do podjadania w ciągu dnia – NIC
  • kolacja – gulasz jagnięcy i warzywa gotowane na parze (ziemniaki, bataty, marchewka, pietruszka, buraki, brukselka, brokuł, kalafior), po kolacji zaraz pomarańcza oraz mandarynka

Tak jem. Nie ma nic magicznego w śniadaniu, tak naprawdę nasi przodkowie rzadko kiedy jedli po przebudzeniu. Trzy posiłki dziennie to luksus, na który nas stać dopiero od kilku pokoleń. Od jakiegoś czasu w ogóle nie jadam śniadań i dobrze się z tym czuję.

Mimo iż zjadłem tylko dwa posiłki, to zawierają one 26 roślin, a wliczając suszone zioła (których daję niemało) – aż 32!.

Powyższy jadłospis może być niskowęglowodanowy – zależnie od ilości ziemniaków i innych korzennych warzyw. Niestety nie mieści się w dietach SCD ani FODMAP, choć z wyjątkiem ziemniaków ma miejsce na protokole autoimmunologicznym.

Teraz wasza kolej – dalibyście radę tylko z dwoma posiłkami? Potraficie zjeść jednego dnia aż 32 różne rośliny?

Publikowane na stronie PaleoSMAK jadłospisy mają różny motyw przewodni i różnych autorów oraz omawiają prezentowane posiłki pod kątem innych diet (SCD/GAPS, FODMAP, niskowęglowodanowa, protokół autoimunologiczny).

Sprawdź koniecznie inne jadłospisy oraz nasze przepisy, by zobaczyć różnorodne podejścia do żywienia paleo. Jeśli chcesz przedstawić w tym cyklu swój własny jadłospis paleo, skontaktuj się z nami.

Co jeść? Jakie są zdrowe i smaczne posiłki? Wyraź swoje zdanie na forum paleo. Zadaj pytanie albo podziel się swoimi doświadczeniami i pomóż innym.


Chcesz dostawać informacje na maila o nowych postach na stronie PaleoSMAK? Nie spamujemy, szanujemy prywatność i zawsze możesz się wypisać.

Dlaczego paleo? Co to w ogóle jest? Dieta paleo to nasz właściwy sposób odżywiania się, zgodnie z którym ewoluowaliśmy i który uformował nasz gatunek. Sprawdź sam(a)! Masz do stracenia tylko kilka chorób i kilogramów. Twoje ciało będzie ci za to wdzięczne.

Czytaj więcej: Dieta paleo | Paleo dla początkujących | Efekty diety paleo | Żywieniowe fakty i mity | Dieta na… | Paleo dla dzieci? | Styl życia paleo

6 myśli nt. „Jadłospis paleo (nr 31)”

  1. Ja też kiedyś jadłem tylko 2 posiłki dziennie – codziennie było to:
    śniadanie (ale po porannym treningu i około 2 godziny od obudzenia):
    jajecznica na boczku i smalcu

    potem obiad:
    golonko (1-1,4 kg), czasem z kiszoną kapustą.

    Po takim obiedzie nie byłem w stanie zjeść nic już do końca dnia.

    Teraz przeszedłem na bardziej różnorodną dietę, ale śniadania nadal jak wtedy.

  2. Przeczytałam Pana dzienny jadłospis chyba z 20 razy, jest rewelacyjny! Sama jadam od ok. pół roku 2 posiłki dziennie, pierwszy ok. godz. 11.00 a drugi ok. 17.00, wiec również muszę szczególnie dbać o jakość posiłków. Pana "sałatka" będzie moją inspiracją 🙂 Od jutra dzięki Panu zaczynam jeść również zimne ziemniaki.
    Zastanawia mnie tylko kwestia jedzenia owoców po posiłku, ponieważ wydaje mi się, że kiedyś czytałam w którymś z Pana artykułów, że owoce należy jeść przed posiłkiem.

  3. Przeczytałam kiedyś u P. Ani L., że zjada najpierw węglowodany (warzywa) a potem mięso, bo w przeciwnym razie źle to wpływa na trawienie (mięso trawi się dłużej) Czy to prawda, że nie powinniśmy mieszać?

    1. Mój mąż stosuje dietę nie łączenia i czuje się lepiej. Nie jest ociężały. Ja mogę powiedzieć to samo o sobie, także myślę że ma znaczenie co najpierw zjemy. Skoro warzywa szybciej się strawia to czemu najpierw zapychac się mięsem i kazać im czekać i zalegac? 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres nie zostanie opublikowany. Pola wymagane są oznaczone symbolem *