Naleśniki z soczewicy

Lubisz soczewicę? Nie? Za to na pewno polubisz naleśniki z soczewicy. Są tak smaczne, że ciężko zachować umiar!

Choć rośliny strączkowe według niektórych nie mieszczą się w ścisłym kanonie diety paleo, to tak naprawdę większość z nas może je bezpiecznie jeść (choć pewnie nie za często).

Naleśniki z soczewicy

Przepis na naleśniki z soczewicy jest banalnie prosty, oto bezglutenowe, bez nabiału (laktozy i kazeiny), bez jajek i orzechów – naleśniki z soczewicy:

Soczewicę trzeba co najmniej 6 godzin wcześniej namoczyć. Wodę z moczenia musisz wylać i wlać nową, by jej poziom był nieco poniżej poziomu ziaren w garnku/miseczce.

Dodaj sól i zblenduj soczewicę z wodą na gładką masę. Gotowe ciasto powinno mieć konsystencję śmietany.

Teraz można smażyć – ze szklanki soczewicy nam wychodzą 4 smażenia, w każdej turze na patelni robimy około 5 małych naleśniczków (z podanych powyżej składników mamy jakieś 20 sztuk).

Po chwili smażenia przestaną przywierać do patelni i wtedy trzeba je obrócić. Gotowe! Prawda, że obłędnie smaczne?

Naleśniki z soczewicy bardzo chłoną tłuszcz, więc tego oleju rzeczywiście dużo pójdzie.

Choć soczewica jako roślina strączkowa zawiera dość sporo węglowodanów, to gotowe naleśniki mają 2,5 raza więcej tłuszczu (5,8 g) niż węglowodanów (2,3 g). Dlatego na upartego można je zaklasyfikować jako posiłek niskowęglowodanowy.

To odżywcza mieszanka węglowodanów, tłuszczu i soli (we właściwych dla naszych zmysłów proporcjach – jak czipsy) i pewnie dlatego są takie dobre 🙂

Ze względu na smażenie i samą soczewicę te naleśniki nie są czymś, co powinniśmy jadać codziennie.

Naleśniki z soczewicy są doskonałą propozycją na śniadanie, także dla dzieci. Można je także zabrać ze sobą z domu (na zimno są bardzo smaczne), albo dać dzieciom do szkoły.

Soczewica nie jest dozwolona na ścisłym protokole autoimmunologicznym (restrykcyjnej wersji diety paleo stosowanej przy chorobach z autoagresją), choć wiele osób może ją prawdopodobnie jeść bez większych problemów.

Większość roślin strączkowych jest wykluczona na diecie FODMAP, ale soczewica w rozsądnych ilościach jest dobrze tolerowana. Jest też dozwolona na dietach SCD oraz GAPS.

Smacznego!

Wartości
odżywcze
Wartość
energetyczna
WęglowodanyTłuszczeBiałko
przyswajalnebłonnikogółemwielonienasycone
1 mały naleśnik65 kcal2,3 g0,5 g5,8 g0,2 g0,6 g
Dieta paleo
i samuraja
Dieta LCHF/
niskowęglo-
wodanowa
Dieta
FODMAP
Dieta SCD
i GAPS
Protokół
autoimmu-
nologiczny
Smacznego!Z umiaremZ umiaremSmacznego!Niestety nie
Inne naleśniki paleo:

Podyskutuj o tym i innych przepisach: polskie forum paleo. Zadaj pytanie albo pochwal się swoimi potrawami, podziel doświadczeniami i pomóż innym!


Chcesz dostawać informacje na maila o nowych postach na stronie PaleoSMAK? Nie spamujemy, szanujemy prywatność i zawsze możesz się wypisać.

Czytaj więcej: Dieta paleo | Paleo dla początkujących | Efekty diety paleo | Żywieniowe fakty i mity | Dieta na… | Paleo dla dzieci? | Styl życia paleo

Dodaj komentarz przez Facebooka poniżej albo formularzem na dole strony:

5 komentarzy do “Naleśniki z soczewicy”

  1. Tu chodziło chyba o kwestię czy soczewicę się gotuje przed robieniem naleśników. Np. moczy ugotowaną albo gotuje po namoczeniu… 😉 Jak rozumiem NIE – moczymy surową, suszoną soczewicę i taką blendujemy 🙂 I to jest odpowiedź na pytanie powyżej 🙂 Tak też zrobiłam i naleśniki/placki są PYSZNE 😀 Pozdrawiam serdecznie!

    1. Dziękuję bardzo za odpowiedź. A jeśli chodzi o gotowane naleśniki – ludzie takie rzeczy wymyślają, że z pewnością i przepis na takie naleśniki się znajdzie w internecie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres nie zostanie opublikowany. Pola wymagane są oznaczone symbolem *