Węglowodany groźniejsze niż tłuszcze nasycone

Badacze z uniwersytetu z Ohio opublikowali niedawno badania, które podważają całą konwencjonalną medycynę i potwierdzają informacje, które możecie znaleźć na naszych stronach.

szkodliwe zboza paleo smak

Ludzie interesujący się zdrowym odżywianiem i paleo wiedzieli od lat, że tłuszcze, szczególnie te nasycone są niegroźne, za to trzeba limitować węglowodany. Naukowcy dopiero teraz dochodzą do prawdy.

Badacze z Ohio ściśle kontrolowali dietę 16 ochotników zmieniając w kilkutygodniowych cyklach  ilość przyjmowanych przez nich węglowodanów i tłuszczu nasyconych. Cały eksperyment trwał 4 i pół miesiąca.

Ku zdziwieniu prowadzących badania pojawiły się wyraźne prawidłowości – nawet kilkukrotne zwiększenie przyjmowanych tłuszczów nasyconych nie powodowało zwiększenia lipidów (form transportowych tłuszczu) we krwi, a nawet obserwowano ich zmniejszenie w niektórych przypadkach.  Na profil lipidów w krwi bardzo istotny wpływ za to miała ilość przyjmowanych węglowodanów – im więcej węglowodanów, tym większe ryzyko chorób serca.

Badacze zaobserwowali także, że osoby jedzące więcej tłuszczu, a mniej węglowodanów miały lepsze wyniki badań ilości cukru w krwi i insuliny oraz tracili na wadze, przeciętnie 10 kg. Na koniec naukowcy z Ohio twierdzą, że nie ma żadnej nauki za dietetyką każącą ograniczać tłuszcze nasycone.

Niezbyt dobrze świadczy o współczesnej nauce, skoro angażuje ogromne środki na dochodzenie do prawdy, która jest już znana od lat, tylko wielu wciąż nie chce jej widzieć. A jacy zaskoczeni są ci naukowcy, jak nagle okazuje się, że to węglowodany tuczą, a nie tłuszcz.

Ciekawe, ile jeszcze takich badań musi się ukazać i ile pokoleń dietetyków i „naukowców” musi wymrzeć, zanim prawdziwa wiedza stanie się powszechna. A jeszcze ciekawsze jest, jak to się stało, że ludzie, bez żadnego medycznego wykształcenia, jak autor tej strony i jej czytelnicy, wiedzą o żywieniu więcej niż lekarze i dietetycy. Ja nie mam pojęcia.

Podyskutuj o badaniach krwi i ich wynikach: polskie forum paleo. Zadaj pytanie albo podziel się swoimi doświadczeniami i pomóż innym!


Chcesz dostawać informacje na maila o nowych postach na stronie PaleoSMAK? Nie spamujemy, szanujemy prywatność i zawsze możesz się wypisać.

Czytaj więcej: Dieta paleo | Paleo dla początkujących | Efekty diety paleo | Żywieniowe fakty i mity | Dieta na… | Paleo dla dzieci? | Styl życia paleo

Dodaj komentarz przez Facebooka poniżej albo formularzem na dole strony:

4 komentarze do “Węglowodany groźniejsze niż tłuszcze nasycone”

  1. Co mnie zastanawia to Ci Azjaci, którzy jedzą tony ryżu – czystych węgli, a Cb chyba nie mają problemów z chorobami metabolicznymi, otyłością… Jak to wytłumaczyć?

  2. Nie wiem czy czasami nie ma błędu we fragmencie „nawet kilkukrotne zwiększenie przyjmowanych tłuszczów nienasyconych nie powodowało zwiększenia lipidów” . Nie miał Pan na myśli tłuszczy nasyconych? Wnioskuję po tytule i celu badania.

    Pozdrawiam i słowa uznania za to co Pan robi 🙂

    1. Oczywiście masz rację, już poprawiam. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Tyle piszę tutaj o tłuszczach wielonienasyconych, że jak trzeba napisać o nasyconych, to łatwo o pomyłkę 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres nie zostanie opublikowany. Pola wymagane są oznaczone symbolem *