Ciasteczka brokułowe

Mój syn jada wiele warzyw, ale nie przepada za brokułami (za to córka je naprawdę lubi). Szukaliśmy sposobu, żeby przekonać go do jedzenia tego tak zdrowego warzywa, w końcu moja żona wpadła na pomysł zrobienia brokułowych ciasteczek – w końcu wszystkie dzieci lubią ciasteczka.

Zblendowała brokuł na drobne kawałki i żeby wzbogacić ten przepis o wartości odżywcze dodała jajka (białko) i olej kokosowy (zdrowy tłuszcz), a ponieważ powstałe ciasto było dość płynne, to użyła jeszcze mąki ziemniaczanej i kokosowej (ta ostatnio bardzo dobrze pochłania wilgoć). Rezultat: sukces! Syn je brokuły w postaci ciasteczek!

Ciasteczka brokułowe

Ciasteczka brokułowe są naprawdę proste i można je szybko przyrządzić. Przepis na zdrowe ciasteczka z brokuła:

Z brokuła wykrój głąb – resztę podziel na różyczki, a następnie zblenduj. Dodaj pozostałe składniki i dobrze wymieszaj. Dokładna ilość mąki kokosowej zależy od ilości brokuła i zawartej w nim wody – postaraj się uzyskać konsystencję gęstego jogurtu.

Nastaw piec na 180° i wyłóż blachę papierem do pieczenia. Najlepiej wychodzą niewielkie ciasteczka – każde z jednej łyżki ciasta. Nam z podanych powyżej ilości wychodzi 30-35 ciastek. Piecz około 20 minut i gotowe!

Ciasteczka brokułowe smakują nam wszystkim. Dla mnie łączą one goryczkę brokuła z wyraźnie słodkim smakiem – choć nie mają ani grama cukru 🙂

Te ciasteczka są bardzo zdrowe, jednak nie są dla każdego. Skrobia z mąki ziemniaczanej jest niedozwolona na diecie SCD, a sam brokuł nie ma miejsca w diecie FODMAP.

Ciasteczka brokułowe zawierają trochę węglowodanów, choć nie za dużo. Z umiarem będą dopuszczalne na diecie niskowęglowodanowej.

Ciasteczka brokułowe - składniki

Mąka ziemniaczana nie jest bezwartościowym wypełniaczem – poddana obróbce termicznej, a następnie ostudzona zawiera całkiem sporo opornej skrobi – jednego z najlepszych prebiotyków (czytaj więcej: Skrobia oporna).

Jajka często się wyklucza na protokole autoimmunologicznym – restrykcyjnej wersji diety paleo stosowanej przy chorobach autoimmunologicznych (np. zapaleniu tarczycy Hashimoto).

W tym przepisie jajka mają funkcję wiążącą, więc można je próbować zastąpić żelatyną albo siemieniem lnianym (zobacz: Czym zastąpić jajka?).

Smacznego!

Wartości
odżywcze
Wartość
energetyczna
WęglowodanyTłuszczeBiałko
przyswajalnebłonnikogółemwielonienasycone
Blacha
(33 ciasteczka)
1271 kcal59,9 g13,6 g99,2 g4,4 g35,8 g
1 ciasteczko38,5 kcal1,8 g0,4 g3 g0,13 g1,1 g
Dieta paleo
i samuraja
Dieta LCHF/
niskowęglo-
wodanowa
Dieta
FODMAP
Dieta SCD
i GAPS
Protokół
autoimmu-
nologiczny
Smacznego!Z umiaremNiestety nieNiestety nieZmodyfikuj
przepis

Podyskutuj o tym i innych przepisach: polskie forum paleo. Zadaj pytanie albo pochwal się swoimi potrawami, podziel doświadczeniami i pomóż innym!


Chcesz dostawać informacje na maila o nowych postach na stronie PaleoSMAK? Nie spamujemy, szanujemy prywatność i zawsze możesz się wypisać.

Czytaj więcej: Dieta paleo | Paleo dla początkujących | Efekty diety paleo | Żywieniowe fakty i mity | Dieta na… | Paleo dla dzieci? | Styl życia paleo

Dodaj komentarz

Twój adres nie zostanie opublikowany. Pola wymagane są oznaczone symbolem *