Chleb paleo bananowy (z mąką ziemniaczaną)

Większość chlebów bananowych jest dość wilgotna, przez co nie tylko smakiem, ale i konsystencją odbiegają od tradycyjnego pieczywa. Mąka ziemniaczana daje dość suche wypieki, więc postanowiłem użyć ją do chleba bananowego. Rezultat wyszedł znakomity – chleb bananowy z mąką ziemniaczaną!

Chleb bananowy z mąką ziemniaczaną

Jak zrobić tak smacznie wyglądający chleb? Przepis na chleb bananowy z mąką ziemniaczaną:

Ubij jajka, dodaj olej kokosowy i banany i dobrze zmiksuj razem. Dodaj wszystkie pozostałe składniki poza octem jabłkowym i wymieszaj do gładkiej konsystencji.

Powyższe proporcje są na 3 dość duże banany, jeśli masz je mniejsze, albo mniej dojrzałe, to daj mniej mąki kokosowej, bo inaczej ciasto będzie za gęste.

Gdy masz rozgrzany piec i gotową foremkę (ok. 10×20 cm), wlej do ciasta ocet jabłkowy, rozmieszaj, przelej do foremki i wstaw do pieca. Piecz w 180°C przez 50-60 minut (do suchego patyczka). Gotowe!

Gotowy chleb jest słodkawy (ma w końcu miód i banany), ale nie za bardzo. Ja dodałem nieco pokrojonych drobno rodzynek (na zdjęciu powyżej taki właśnie chleb), przez co wyszedł nieco słodszy.

Mimo słodkości taki chleb doskonale smakuje z masłem i nadaje się na kanapki, choć oczywiście nie wszystkie dodatki będą do niego pasować.

Uwaga, jest to bomba węglowodanowa – nic dziwnego, w końcu wśród składników mamy mąkę ziemniaczaną, miód i banany. Nie jest to propozycja dla osób na diecie niskowęglowodanowej.

Ze względu na skrobię z ziemniaków chleb ten jest niedozwolony na dietach SCD i GAPS. Na diecie FODMAP problematyczny jest miód, ale możesz go zastąpić brązowym cukrem albo stewią.

Na protokole autoimmunologicznym unika się jajek, ale z powodu niskiej wilgotności i struktury tego chleba możesz jajka łatwo zastąpić żelatyną (zobacz: Zamiast jajek).

Skrobia ziemniaczana jest z reguły dobrze tolerowana przez osoby z problemami autoimmunologicznymi, jeśli jednak masz silną nadwrażliwość na psiankowate, to możesz ją zastąpić mąką ararutową albo z tapioki.

Smacznego!

Wartości
odżywcze
Wartość
energetyczna
WęglowodanyTłuszczeBiałko
przyswajalnebłonnikogółemwielonienasycone
Bochenek
(16 kromek)
3150 kcal428 g34 g146 g5,7 g40 g
Kromka197 kcal26,8 g2,1 g9,1 g0,4 g2,5 g
Dieta paleo
i samuraja
Dieta LCHF/
niskowęglo-
wodanowa
Dieta
FODMAP
Dieta SCD
i GAPS
Protokół
autoimmu-
nologiczny
Smacznego!Niestety nieZmodyfikuj
przepis
Niestety nieZmodyfikuj
przepis
Inne chleby paleo:

Podyskutuj o tym i innych przepisach: polskie forum paleo. Zadaj pytanie albo pochwal się swoimi potrawami, podziel doświadczeniami i pomóż innym!


Chcesz dostawać informacje na maila o nowych postach na stronie PaleoSMAK? Nie spamujemy, szanujemy prywatność i zawsze możesz się wypisać.

Czytaj więcej: Dieta paleo | Paleo dla początkujących | Efekty diety paleo | Żywieniowe fakty i mity | Dieta na… | Paleo dla dzieci? | Styl życia paleo

2 myśli nt. „Chleb paleo bananowy (z mąką ziemniaczaną)”

    1. Ja nie przesiewam, bo potem i tak blenderem je rozrabiam. Ale jak chcesz wymieszać ręcznie, to pewnie trzeba będzie przesiać. Pamiętaj jednak, że kokosowa jest dość gruboziarnista i do niej trzeba by sitko z większymi otworami.

Dodaj komentarz

Twój adres nie zostanie opublikowany. Pola wymagane są oznaczone symbolem *